Friday, October 13, 2006

Ce vreau eu de la avocati?

Sunt sigur ca stirea cu greva avocatilor de la baroul traditional si problemele lor sunt ultimele dvs. probleme. Cred ca si pentru mine este la fel. Poate diferenta ar fi ca sunt mai sensibil la lucrurile ciudate. Este ciudat faptul ca intr-un domeniu al vietii sociale, cei care apara un drept fundamental, cel al dreptului la aparare, nu accepta spiritul concurentei. Desi sunt organizati in forme medievale, vorbesc despre concepte si valori europene, care nu sunt aplicate iar modelele etice sunt doar teorii care trebuiesc prezentate in facultate.
Am auzit destule povesti cu tineri absolventi de drept care au facut o multime de compromisuri pentru a lucra pe langa avocati din barou fie el traditional sau constitutional. Nu vreau sa aduc in discutie legalitatea uneia sau alteia din organizatii. Eu am propria mea opinie.
Fiecare avocat are dreptul sa profeseze, indiferent ca este proaspat absolvent sau cu multi ani de experienta, ca este bine pregatit profesional sau nu. Sistemul trebuie organizat pe baza cererii si ofertei.
Nu cu mult timp in urma urmaream imagini de pe un canal de stiri american in care o persoana si-a impuscat avocatul imediat dupa terminarea procesului. Se pare ca prestatia avocatului nu a fost una corecta. Dar clientul a avut dreptul sa-si aleaga avocatul si tot clientul a fost cel care a apreciat valoarea serviciului (nu mai punem in discutie faptul ca avocatul si-a inselat clientul).
In Romania poti oare sa-ti alegi cu adevarat un avocat? Si ce se intampla cu avocatul care te vinde partii adverse? Dar cu judecatorii care intra in combinatii cu avocatii partilor si se negociaza verdictul (azi castigi tu maine castig eu)? Si daca ai inteles toate acestea ce poti sa faci?
De aceea mi-au ramas in memorie imaginile de pe canalul de stiri american, pentru ca prezentau optiuni.
Inca un lucru ciudat. Nu mi-am dat seama care sunt optiunile mele dar pot sa stau linistit caci se lucreaza la asta. Minimul o "optiune" si maximul . . . . .